zaterdag 20 februari 2016

Martin Fröberg is de nieuwe voorzitter van D66 Amersfoort

AAV februari 2016

Tijdens een druk bezochte algemene afdelingsvergadering op donderdag 18 februari is Martin Fröberg gekozen als nieuwe voorzitter van de afdeling. Naast Martin is Benjamin van Wijngaarden gekozen en hebben de leden ingestemd met de herverkiezing van Vincent Leeuw als bestuurslid online communicatie. Benjamin wordt verantwoordelijk voor de portefeuille ledenactivering.

Jacob Lamminga (voorzitter) en Mona Coppens zijn na twee termijnen afgetreden. Daar werd uitgebreid bij stilgestaan en beiden werden in het zonnetje gezet. Jacob is door de ledenvergadering “geridderd” tot erelid van de vereniging.

Martin refereerde in zijn inaugurele speech naar de grote maatschappelijke en technische bewegingen. Alles gaat snel, je moet veel bijhouden en snel inspelen op allerlei signalen die dagelijks tot ons komen. Dat vraagt een enorme inspanning van alles en iedereen. Dat vraagt ook om partijen als D66 die vooruit kijken, mensen met elkaar verbindt en de ogen niet sluit voor maatschappelijk en economische ongelijkheid.

D66 Amersfoort wenst Martin (en uiteraard ook Benjamin) een vooruitstrevende tijd als voorzitter!

De gehele speech van Martin is te downloaden als PDF-bestand.