maandag 15 mei 2017

Tyas Bijlholt: Eindelijk een nieuwe coffeeshop!

Cannabis

Ruim een jaar geleden heeft de raad een nieuw, ruimer coffeeshop beleid vastgesteld, mede op aandringen van D66-raadslid Tyas Bijlholt: “Het is al jaren een doorn in het oog dat er in de stad maar drie coffeeshops zijn, terwijl de vraag vele malen groter is en er overlast dreigt bij de bestaande gelegenheden.”

Volgens Bijlholt is het goed dat er nu eindelijk een vierde bij komt. Ondernemers ondergaan een pittige proef alvorens ze in aanmerking komen voor het exploiteren van een coffeeshop. Zo moet er worden voldaan aan eisen op het gebied van veiligheid, zijn er strenge regels als het gaat om de nabijheid van scholen en dienst de ondernemer zich strikt te houden aan de regels omtrent aanvoer, de hoeveelheid aanwezige wiet in het pand en de verkoop. Daarom heeft het ook even geduurd voordat er een nieuwe coffeeshop bij komt. In totaal heeft Amersfoort ruimte voor 7 coffeeshops.

De race is nog niet helemaal gelopen, want de buurt mag er, zoals dat altijd het geval is bij een vergunning verlening, ook nog iets van vinden.

“Maar,” zegt Bijlholt “het begin is er en daar ben ik blij mee.”

Link naar het persbericht van het AD