Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Op deze pagina vindt u alle informatie van D66 Amersfoort aangaande de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Verkiezingsprogramma 2018-2022

Lees hier het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018.

Wij zoeken sociaalliberale, gedreven en ondernemende wethouder(s)

Wij zoeken wethouder(s) voor onze dynamische stad Amersfoort. Momenteel heeft D66 Amersfoort negen zetels in de raad die bestaat uit 39 raadsleden en daarnaast maken twee D66-wethouders deel uit van het college, bestaande uit D66, VVD, PvdA en ChristenUnie (vijf full-time wethouders).

Bestel campagnewijn!

In het kader van de campagne is er ook campagnewijn beschikbaar in zowel wit als rood. Door campagnewijn te bestellen, koopt u niet alleen lekker wijn voor een redelijke prijs, maar steunt u D66 Amersfoort en kan D66 meer activiteiten ontplooien om zichzelf nog beter zichtbaar te maken op weg naar de gemeenteraadverkiezingen.

Kandidatenlijst

De leden van D66 kiezen voor politieke slagkracht. Lijsttrekker Tyas Bijlholt gaat trots met deze kandidaten de campagne in.

Tijdspad voor vaststelling verkiezingsprogramma

Woensdagavond 27 september is er een bijeenkomst geweest om commentaar te kunnen geven op het eerste concept van het verkiezingsprogramma. We hebben deze avond veel opmerkingen gekregen. Het volgende concept wordt dan het definitieve concept.

Tyas Bijlholt is verkozen tot lijsttrekker

Op donderdag 15 juni is Tyas Bijlholt door de ledenvergadering gekozen tot lijsttrekker van D66 Amersfoort. Een grote meerderheid van de leden heeft daarmee een jong en ambitieus iemand als haar voorman aangewezen op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

Gemeentelijke informatie

Informatie aangaande de gemeenteraadsverkiezingen op amersfoort.nl